Terapia Ręki w praktyce

Podstawą programu i zajęć terapii reki prowadzonych według koncepcji Wioletty Bartkiewicz i Anety Giczewskiej jest traktowanie trudności dziecka w zakresie małej motoryki jako problemu tkwiącego w całym rozwoju psychoruchowym dziecka. Oznacza to, że pracując nad trudnościami manualnymi dziecka skupiamy się na funkcjonowaniu całego ciała, nie tylko dłoni czy ręki. Pierwsza książka w całości poświęcona zagadnieniom związanym z małą motoryką i terapią ręki. W jasny i klarowny sposób przedstawia metodykę pracy z dziećmi, mającymi trudności z pisaniem, kolorowaniem, wycinaniem i samoobsługą. Skorzystaj z pomocy autorek programu Terapi Ręki.

  • Autorki programu Terapii Ręki od wielu lat prowadzą zajęcia dla dzieci i szkolenia z Terapii Ręki, które cieszą się ogromnym powodzeniem.
  • Całościowe spojrzenie na zagadnienie diagnozy i pomocy dziecku realizowane w ramach Programu Terapii Ręki.
  • Książka rozwiewa liczne wątpliwości nauczycieli i rodziców oraz daje narzędzie umożliwiające wczesną, adekwatna pomoc w zakresie terapii ręki.
  • Książkę kupisz tylko na tej stronie. Nie ma jej w księgarniach!

  • Cały przekrój zagadnień dotyczących Programu Terapii Ręki
  • Proste objaśnienie terminów związanych z terapią ręki: stabilizacja posturalna, napięcie mięśniowe, stymulacja sensoryczna
  • Bogato ilustrowane przykłady ćwiczeń
  • Książka zawiera autorski kwestionariusz wywiadu z rodzicami
  • Książka zawiera autorski arkusz obserwacji motoryki dziecka
  • W książce znajdziesz scenariusze zajęć dla grupy przedszkolnej, przydatne w terapii ręki.

W ciągu ostatnich lat u wielu dzieci obserwuje się zaburzenia małej motoryki przejawiające się głównie w postaci obniżenia sprawności rąk, problemów z koordynacją i samoobsługą oraz trudnościami z pisaniem, rysowaniem i wycinaniem. Jedną z podstawowych przyczyn tych zaburzeń jest zmiana stylu życia, ograniczenie aktywności fizycznej, a także brak odpowiedniej ilości doświadczeń sensomotorycznych od najmłodszych lat.

 

68.00 Dodaj do koszyka

Publikacja autorstwa Anety Giczewskiej i Wioletty Bartkiewicz jest podręcznikowym kompendium, które w jasny i klarowny sposób przedstawia metodykę pracy z dziećmi, u których obserwuje się specyficzne trudności w rozwoju małej motoryki.

Całościowe spojrzenie na zagadnienie diagnozy i pomocy dziecku realizowane w ramach Programu Terapii Ręki rozwiewa liczne wątpliwości nauczycieli i rodziców oraz daje narzędzie umożliwiające wczesną, adekwatna pomoc. Opisany w książce autorski Program Terapii Ręki PTR jest holistycznym modelem postępowania diagnostyczno- terapeutycznego łączącym wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Obejmuje szczegółową diagnozę oraz indywidualny program zawierający zabawy i ćwiczenia doskonalące kontrolę posturalną, koordynację, równowagę, percepcję czuciową i wzrokową, manipulację oraz grafomotorykę. Czytelnik odnajdzie w książce także szczegółowo opisany schemat zajęć terapii ręki z dokładnym wyjaśnieniem poszczególnych etapów, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń. Książka jest kierowana do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, terapeutów SI, terapeutów zajęciowych, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki.

Recenzje książki Terapia ręki w praktyce

Obiecałam napisać co nieco o nowej, w mojej opinii znakomitej, książce Pani Anety Giczewskiej i Pani Wioletty Bartkiewicz “Terapia ręki w praktyce”

Acentrum Szkolenia

Uważam, że to świetna propozycja dla terapeutów ale także – i to warto mocno podkreślić – dla rodziców.

Chociaż na rynku znajdziecie inne publikacje, które także są przydatne terapeutom, to napisane są w sposób specjalistyczny i trudno je polecić rodzicom. Brakowało takiej, która odpowie w jasny i przystępny sposób na często zadawane przez rodziców pytania:
– Co jest powodem osłabionej pracy ręki mojego dziecka?
-Czy powinnam się martwić – moje dziecko nie umie się samodzielnie ubierać? Czy to moja wina? Co powinnam zrobić?
-Dlaczego obniżone/ wzmożone napięcie mięśniowe w okresie niemowlęcym ma wpływ na pracę ręki?
-Co możemy zrobić żeby wspierać rozwój motoryki małej i kiedy zacząć?
-Czy wada postawy mojego dziecka ma wpływ na to, że nie lubi pracy przy biurku, pisze wolno i nieczytelnie? Ma tylko koślawość stóp – jaki to ma związek z ręką?
-Dlaczego powinnam iść do fizjoterapeuty skoro moje dziecko ma tylko nieczytelne pismo?
-Moje dziecko powinno więcej czasu poświęcić na siedzeniu przy biurku i ćwiczenie kaligrafii, nie na ćwiczenia ruchowe – jak je zachęcić?

To, co urzeka, to fakt, że jest to książka ujmująca w sposób holistyczny potrzeby dziecka, na których szczycie jest tak naprawdę to, co rodzic widzi jako niechęć do pisania, nieumiejętność i niezgrabność podczas zabaw manipulacyjnych (np.przy zapinaniu guzików). Cały szereg potrzeb znajduje się poniżej i żeby osiągnąć sukces na szczycie , należy ciężko pracować u podstaw dobrze zdiagnozowanych potrzeb.

Z punktu widzenia terapeuty to bardzo przydatne kompendium:
– znajdziecie tutaj przekazane w sposób niezwykle przystępny informacje z zakresu anatomii kończyny górnej oraz rozwoju motorycznego począwszy od urodzenia dziecka;
– dowiecie się jak kształtować stabilizację centralną i jak ogromny wpływ ma ona na pracę ręki
– omówione zostały zaburzenia proprioceptywne oraz zaburzenia układu przedsionkowego w aspekcie ich wpływu na motorykę małą;
– dowiecie się jak łączy się aspekt komunikacji dziecka z jego motoryką małą, a percepcja wzrokowa i koordynacja wzrokowo-ruchowa z pracą ręki

W książce tej znajdziecie także kwestionariusz wywiadu z rodzicem i diagnozę (w całościowym aspekcie), a także przykładowe ćwiczenia i scenariusze, które mogą być świetnym punktem wyjścia do tworzenia swoich ciekawych zajęć.

Jest to naprawdę wartościowa pozycja na rynku i polecam ją z czystym sumieniem zarówno terapeutom jak i rodzicom.

Więcej na https://www.facebook.com/taktyka.wspierarozwoj


Od dłuższego czasu myślę o tym, by zostać terapeutą ręki “

Chciałabym, bo dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki przybywa, a rękę i mowę sporo łączy…

Choć konkretne plany pokrzyżowała mi pandemia “, zamiast narzekać, poświęciłam domowe wieczory na intensywne dokształcenie się w tym obszarze. Miałam wreszcie czas na spokojne zgłębienie specjalistycznej literatury, dokończenie pozycji, które wcześniej tylko pobieżnie przejrzałam i odkrycie nowych “

Jedną z nowości była właśnie książka “Terapia Ręki w praktyce” autorstwa Anety Giczewskiej i Wioletty Bartkiewicz.

Jak obiecuje tytuł, informacje teoretyczne ograniczono w niej do niezbędnego minimum- podstaw anatomii, kwestii opieki zdrowotnej i przeglądu umiejętności dziecka na poszczególnych etapach rozwoju.

Zdecydowana większość dotyczy tu praktyki – czyli tego co, jak i PO CO robić…

W książce znajdziemy dziesiątki ćwiczeń i zabaw dopasowanych do wieku, umiejętności dziecka i celu, jaki chcemy osiągnąć – z mocnym naciskiem na umiejętności samoobsługowe. Nie zapomniano także o opisaniu niepokojących symptomów, wymienieniu ich możliwych przyczyn i wskazaniu, u jakich specjalistów znajdziemy odpowiednią pomoc. Zwrócono uwagę na przebieg samej diagnozy (załączono ją w aneksie) oraz przedstawiono autorski Program Terapii Ręki™ @terapia_reki_acentrum , który powstał w efekcie współpracy specjalistów z zakresu pedagogiki, psychologii, fizjoterapii i integracji sensorycznej.

Tekst jest uzupełniany zdjęciami, schematami, tabelami i świetnymi, estetycznymi rysunkami, co znacznie poprawia jakość odbioru i wyjaśnia wszelkie wątpliwości.

Książka pokazuje, wyjaśnia i inspiruje, a wiedza i doświadczenie autorek daje się odczuć na każdej stronie! Zdecydowanie – wniosła do stanu mojej wiedzy najwięcej i skutecznie zmotywowała mnie do tego, by nie poddawać się w podnoszeniu swoich kwalifikacji”. Dlatego z wielkimi przekonaniem polecam ją wszystkim specjalistom pracującym z dziećmi – szczególnie nauczycielkom w żłobkach, przedszkolach i logopedom.

Po to, by wiedzieć jak wspierać swoich podopiecznych w prawidłowym, harmonijnym rozwoju, a w razie potrzeby umieć pomóc “

Więcej na: https://www.facebook.com/matkalogopedka/


Obszerna recenzja na http://www.pedagogpisze.pl/2020/05/terapia-reki-w-praktyce.html

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

“Właśnie odebrałam z paczkomatu świeżą i pachnącą książkę z Terapii Ręki

Oczywiście nie mogłam się powstrzymać, żeby od razu jej nie obejrzeć i pierwsze wrażenia są zdecydowanie baaaardzo pozytywne! Dużo konkretnych, uporządkowanych treści, wszystko to, co jest potrzebne w codziennej pracy umieściły Panie w jednym miejscu, w bardzo jasnej i dostępnej formie, cele, przykłady ćwiczeń, formy pracy krok po kroku, niezbędne!

Na pewno z wielką przyjemnością będę się wczytywać i zagłębiać w treści książki, ale już teraz za nią dziękuję”

Małgorzata

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Lektura książki w toku 😊 jest fantastyczna i w jasny sposób porządkuje wszystko,co terapeuta wiedzieć i robić powinien, niezbędne! 😊😊

Małgorzata L

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Polecam wszystkim ♥️ najlepsza książka na rynku ‼️‼️‼️

Agnieszka J.

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Dzisiejszy e-mail z informacją, że książka Terapia ręki jest już w drodze, to największa radość dnia dzisiejszego! To nadzieja na fantastycznie spędzone najbliższe dni i pewność, że gdy tylko książka dostanie się w moje ręce, to będzie długo wyczekiwana możliwość rozwijania siebie i doskonalenia swojej pasji właśnie dzięki Wam. Bardzo dziękuję już teraz za tą perełkę krążącą gdzieś jeszcze wśród kilkuset wysłanych przez Was paczek. Cudowny moment! Pozdrawiam i życzę spokojnych Świąt.

Aleksandra

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Wsiąknęłam w treść, jest mega przystępna, nie tylko dla terapeutów, myślę że całkiem do ugryzienia dla Rodziców 

Aleksandra

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

 Polecam kupno książki skarbnica wiedzy 😃

Agnieszka

♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊♦◊

Świetnie wydane pieniądze, bardzo polecam 🙂

Katarzyna K.