Opis
- Dwie książki w super atrakcyjnej cenie: „Terapia Ręki w praktyce” i „Terapia Ręki„
- Cena tylko w pakiecie
Terapia ręki w praktyce
- Twarda, szyta oprawa
- Papier kredowy
- Książka w kolorze
- 230 stron
W ciągu ostatnich lat u wielu dzieci obserwuje się zaburzenia małej motoryki przejawiające się głównie w postaci obniżenia sprawności rąk, problemów z koordynacją i samoobsługą oraz trudnościami z pisaniem, rysowaniem i wycinaniem. Jedną z podstawowych przyczyn tych zaburzeń jest zmiana stylu życia, ograniczenie aktywności fizycznej, a także brak odpowiedniej ilości doświadczeń sensomotorycznych od najmłodszych lat.
Publikacja autorstwa Anety Giczewskiej i Wioletty Bartkiewicz jest podręcznikowym kompendium, które w jasny i klarowny sposób przedstawia metodykę pracy z dziećmi, u których obserwuje się specyficzne trudności w rozwoju małej motoryki. Całościowe spojrzenie na zagadnienie diagnozy i pomocy dziecku realizowane w ramach Programu Terapii Ręki rozwiewa liczne wątpliwości nauczycieli i rodziców oraz daje narzędzie umożliwiające wczesną, adekwatna pomoc. Opisany w książce autorski Program Terapii Ręki PTR jest holistycznym modelem postępowania diagnostyczno- terapeutycznego łączącym wiedzę pedagogiczną oraz fizjoterapeutyczną. Obejmuje szczegółową diagnozę oraz indywidualny program zawierający zabawy i ćwiczenia doskonalące kontrolę posturalną, koordynację, równowagę, percepcję czuciową i wzrokową, manipulację oraz grafomotorykę. Czytelnik odnajdzie w książce także szczegółowo opisany schemat zajęć terapii ręki z dokładnym wyjaśnieniem poszczególnych etapów, a także bogato ilustrowane zestawy ćwiczeń. Książka jest kierowana do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów specjalnych, terapeutów SI, terapeutów zajęciowych, a także do rodziców dzieci z trudnościami w zakresie małej motoryki.
Terapia Ręki
- Pierwsza książka nt. Terapii Ręki
- Format B5, miękka oprawa
- 94 strony praktycznej wiedzy.
Publikacja jest odpowiedzią na zapotrzebowanie terapeutów, nauczycieli i rodziców. W publikacji postaramy się zwrócić uwagę na funkcjonowanie dziecka w przede wszystkim w zakresie tak zwanej małej motoryki oraz pokazać mechanizmy odpowiedzialne za kształtowanie się umiejętności manipulacyjnych. Ręka to wyspecjalizowany narząd, który w życiu człowiek odpowiedzialny jest za większość funkcji. Przy jej pomocy możemy wykonywać czynności nie wymagające dużej precyzji, np. pchanie, siłowanie się, podnoszenie, jak i te bardziej skomplikowane, np. szycie czy pisanie. Od sprawności rąk zależy poziom niezależności człowieka. Terapia ręki ma na celu usprawnianie tzw. motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak i dostarczenia wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych struktur i kształtów. Są to ćwiczenia i zabawy mające rozwinąć sprawność ruchową dłoni dziecka, umiejętność chwytu oraz koordynację pomiędzy dłońmi. W późniejszym etapie obejmuje naukę pisania.